dijous

Sortint de l'Ombra


Benvinguts a la meva humil pàgina on hi trobareu sobretot música, música reggae, que és la que m'agrada i fa anys que segueixo. Durant tot aquest temps he recopilat molta música de tot arreu del món i ara la vull compartir una mica amb vosaltres.

Per què el reggae? Doncs un bon dia vaig veure un senyor amb rastes, que es deia Bob Marley, parlant en un documental, i em va impressionar la seva energia, el seu sentiment cap a la justícia i en contra de la Babirronya, el sistema que ens oprimeix, el sistema que ara està caient mica a mica.

Llavors em vaig informar sobre la seva vida, i encara em va encantar més, les seves cançons, la seva manera de fer, ajudant a donar menjar a mils de persones, el seu missatge de revolució i esperança...la Babilònia caurà, ens deia l'home rasta.

Vaig buscar més...la història ja la sabia, ens havien matat els nostres profetes més internacionals, la CIA s'havia ficat pel mig, però com havia acabat el missatge rastafari avui en dia? Quins eren els cantants que arribaven més a la gent actualment? I vaig descobrir Anthony B, Capleton, Sizzla, Luciano, Beres Hammond, Freddy McGregor, Max Romeo, Warrior King, Morgan Heritage, i la llista no s'acaba mai...

Jamaica s'havia convertit en una fàbrica de cantants de reggae, i a mi m'encantaven molts d'ells; el missatge rastafari encara continuava viu tot i les dificultats del país en que viuen, enfonsat a la misèria pel Fons Monetari Internacional i el Banc Mundial. Sembla com si tots els jamaicans rastafaris neixin ja cantants, ja que no poden néixer amb un pa sota el braç...

Vaig descobrir que havien inventat un idioma propi, el patois o patua, que si em costava entendre l'anglès, imagina't. I vaig decidir endinsar-me definitivament al reggae i buscar totes les cançons relacionades de Jamaica i de tots els països llatins...actualment he perdut una mica el fil de Jamaica, però continuo força viu en el panorama llatí, on molts cantants tradueixen el missatge rastafari a un idioma que domino més.