dilluns

Notodofilfest.com

Aquest any és la seva vuitena edició, la que fa vuit d'aquest curiós festival de curtmetratges creat a través d'Internet i que ha tingut difusió en alguna televisió, com ara la que era canal+. Com que no el tinc, no se si encara li passen, però per la xarxa de webs el podem veure tot i quan vulguem. Com diu el títol del festival, això és una festa de curtmetratges, cents de persones envien el seu, ja que només ha de durar uns tres minuts, màxim, també hi ha una secció de 30 segons, i a més, avui en dia qualsevol pot fer un curt d'aquestes característiques. Ara bé, la qualitat d'aquestes obres no sol ser molt elevada, i s'han d'anar rascant capes i capes fins a trobar alguna perla entre tantes ostres dolentes.

Lo bo de tot, a part d'algunes obres, és que al jurat hi ha directors de renom, com aquest any Javier Fresser ("Camino"), Isabel Coixet ("Mapa de los sonidos de Tokio"), Daniel Sánchez Arévalo ("Gordos") o Borja Cobeaga ("Pagafantas"), i tots ells fan o cedeixen un petit curtmetratge pel festival. A més també hi ha secció de curts convidats, fora del concurs, i moltes altres coses interessants.

Jo només m'he mirat els finalistes, si algú vol recomanar-me'n algun altre, el miraré amb molt de gust. Tot i haver mirat només aquests, ja en són 91, i porta el seu temps. D'aquests en vaig seleccionar una vintena, i ja he fet la meva votació dels meus cinc millors, pel premi del públic, que em sembla que el guanyarà el que més amics tingui, però mira, em feia gràcia votar. Hi ha temps per votar-els fins el 4 de març, em sembla, però per més informació, mireu la pàgina.

Aquest any també han fet la secció dels goyita, on s'havien de fer adaptacions d'un minut de duració, de les pel·lícules nominades als Goya d'aquest any. La cosa encara és pitjor que els curts del festival, però algun de bo s'hi troba, i altres de ben curiosos i divertits. Bé, us recomano que mireu la pàgina i algun que altre curt.

Un dels meus preferits és "Burocràcia", una comèdia de Rosa Marquez i un altre que també em va fer gràcia, dels de 30 segons, és "The microfilm case", també d'altres, però millor que us els mireu vosaltres mateixos i jutgeu pel vostre compte. De totes maneres, si algú, per estalviar-se feina vol la llista dels 20 que vaig seleccionar, també li donaré encantat. Si me'n recordo, quan hagi passat la votació popular, ja posaré la llista dels que més m'han agradat.