dimarts

L'au fènix!

Després del meu intent de sortir de l'ombra (veieu algun dels primers articles del bloc), torno a ser aquí, després d'un any, amb energies renovades i esperant no perdre el fil aquesta vegada, i dic esperant, perquè jo sóc de refranys i n'hi ha un que diu: "no diguis mai, d'aquesta aigua no en beuré", sempre podria passar alguna cosa que m'absentés d'aquesta bonica feina que són els blocs personals, però no cridem al mal temps, que aquí vinc amb moltes ganes, ressorgint de les cendres com en la llegenda de l'au fènix.

Això em recorda la novel.la gràfica, que alguns preferiran anomenar còmic, del creador del manga, Osamu Tezuka (Astroboy, Timba: el lleó blanc, Black Jack, Budda, Metropolis, etc, etc, etc.). Durant tota la seva vida, compaginant-ho amb altres còmics, va estar escrivint una novel.la, la més intima de l'autor, anomenada "Fenix". S'hi va passar uns trenta-quatre anys escrivint-la, i finalment va morir el 1989 sense poder-la acabar del tot. No fa molts anys, la van començar a publicar en espanyol, i vaig poder-ne llegir la primera part de tres que consta, en total unes 3000 pàgines.

"Qui aconsegueixi atrapar l'au fènix aconseguirà la immortalitat", partint d'aquest fet, Osamu ens mostra des de la creació de la humanitat fins a la destrucció total de les espècies, i tornar a començar, en aquest punt és on em vaig quedar jo, quan torna a començar el cicle. La seva particular visió de l'humanitat, i creieu-me, bastant verídica, i és que l'avarícia ho pot tot en aquest món, en el llibre simbolitzada en la lluita per aconseguir l'au més apreciada, i si no, només heu d'observar al vostre voltant.

Bé, ho deixo aquí, pendent de repassar un altre cop aquesta magnifica obra que fa anys que em vaig llegir, i d'aconseguir la resta que em falta.